Summer School
Student Protest(s) in the Global South
Vom 9.-14.10.2017 findet eine von der Iberischen und Lateinamerikanischen Abteilung des Historischen Instituts und dem thematischen Netzwerk „Remapping the Global South“ des Global South Studies Centers organisierte internationale Autumn School zum Thema „Student Protest(s) in the Global South“ statt. Die einwöchige Veranstaltung mit Dozent_innen und Teilnehmer_innen aus Argentinien, Deutschland und Südafrika wird in englischer Sprache durchgeführt.
Die Autumn School wird die sozioökonomischen, politischen und kulturellen Aspekte studentischer Proteste im globalen Süden sowohl in historischer als auch in zeitgenössischer Perspektive beleuchten. Lehreinheiten und Vorträge von Dozent_innen aus Afrika, Europa und Lateinamerika, ergänzt um studentische Workshops, werden vier unterschiedliche, aber miteinander verknüpfte Themenfelder behandeln: a) Universitäre Reformen und die Entstehung nationaler studentischer Kulturen; b) Studentenbewegungen und Demokratisierungsprozesse; c) die Rolle von Studierenden in antikolonialen Kämpfen und Emanzipationsbewegungen sowie d) studentische Mobilisierungen gegen neoliberale Projekte und Umstrukturierungen im Bildungswesen. Zum Programm gehören außerdem Museumsbesuche und eine Exkursion nach Bonn.
Kontakt:
asaezara@uni-koeln.de
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Autumn School “Student Protest(s) in the Global South”
From October 9th to October 14th 2017 an international Autumn School dealing with “Student Protest(s) in the Global South” will take place at the Department of Iberian and Latin American History at the University of Cologne. The Autumn School is a one-week academic programme funded by the German Academic Exchange Service (DAAD) and organized by the thematic Network “Remapping the Global South” at the Global South Studies Center (GSSC) at the University of Cologne in cooperation with its partners Universidad Nacional de San Martín (Argentina) and the University of the Western Cape (South Africa). The language of communication will be English.
The Autumn School will be a great opportunity to expand knowledge on the socioeconomic, political, and cultural dimensions of student protests both from a contemporary and a historical perspective. Presentations by international researchers from the participating universities as well as the student workshops will focus on four distinct but interrelated topics: a) university reforms and the shaping of national student cultures; b) student movements and democratization processes; c) the role of students in anticolonial struggles; and d) student mobilization against neoliberalism. Visits to museums and memorial sites based both in Cologne and in the Federal City of Bonn, the former seat of the German government, will top off a diverse and stimulating program.
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asaezara@uni-koeln.de